English
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403

انعقاد قرارداد طرح پژوهشی برون دانشگاهی «دکتر سید مرتضی رضوی»، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک با شرکت ملی گاز

انعقاد قرارداد طرح پژوهشی برون دانشگاهی «دکتر سید مرتضی رضوی»، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک با شرکت ملی گاز

قرارداد طرح پژوهشی برون دانشگاهی «دکتر سید مرتضی رضوی»، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه علم و فرهنگ با موضوع « تحلیل تنش ایستگاه CGS و ایستگاه TBS» با شرکت ملی گاز به امضا رسید.
در این طرح پژوهشی، تحلیل تنش خطوط لوله در ایستگاه‌های TBSوCGS و مقاوم سازی خطوط لوله در مقابل بارهای ناگهانی همچون زلزله و همچنین تعیین تکیه‌گاه‌های مناسب و مسیریابی خطوط لوله و طراحی سیستم پایپینگ ایستگاه‌ها از جمله مواردی است که انجام می‌پذیرد. شایان ذکر است؛ ایستگاه‌های TBS و CGS از جمله حساس‌ترین نقاط شبکه گازی کشور محسوب می‌شوند که مقاوم‌سازی آنها از اولویت‌های مقاوم‌سازی شرکت ملی گاز محسوب می‌شود. این قرارداد در ادامه همکاری قبلی دانشگاه علم و فرهنگ با شرکت ملی گاز در مقاوم سازی، طراحی و ساخت علمک‌های گاز پلیمری محسوب می‌گردد که مجری این طرح پژوهشی نیز جناب آقای دکتر سید مرتضی رضوی مدیر گروه مهندسی مکانیک هستند.
آقای دکتر سید مرتضی رضوی، استادیار و از اعضای هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه علم و فرهنگ هستند که از تالیفات و مقالات ایشان در زمینه مهندسی پایپینگ می‌توان به کتاب‌های «اصول تئوری پایپینگ» و «طراحی plant با نرم‌افزار PDMS» و همچنین از دیگر سوابق همکاری صنعتی ایشان در زمینه نفت و گاز می‌توان به «طراحی سیستم نمک‌زدایی نفت خام»، «طراحی سیستم بازوی بارگیری»، «طراحی سیستم همزن در مخازن نفتی»، «طراحی تسترهای پروتکتور در پمپ‌های درون چاهی» و «طراحی و تحلیل تنش در خطوط لوله در فاز13 و 14 پارس جنوبی و پالایشگاه گاز پارسیان و مهر عسلویه» اشاره کرد.
شایان ذکر است؛ زمینه‌های تحقیقاتی و فعالیت‌های صنعتی ایشان شامل نانو کامپوزیت‌های پلیمری رسانا نیز هست که منجر به انجام پروژه‌های متعددی در صنایع معدنی در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های غبارگیر صنعتی و فیلتراسیون از قبیل الکتروفیلتر و فیلتر کیسه‌ای وکولینگ تاور شده است.